• چهارشنبه 8 مرداد 1404
  • 17:41
فوتبال، فوتسال
1404/5/8 - 02:52
83636

انتخاب اساطیر برای God of War 6 اهمیت کمتری نسبت به نحوه‌ی پر کردن جایگاه کریتوس دارد

طرفداری | سری بازی‌های God of War که همواره با مهارت از موقعیت‌های دشوار، مانند پایان پرتنش God of War 3، عبور کرده‌اند، این‌بار نیز در موقعیتی قرار گرفته‌اند که برای تضمین آینده‌ی خود، ناچار به اعمال تغییراتی گسترده و احتمالاً تعیین‌کننده در ژانر هستند. پیش از با...

طرفداری | سری بازی‌های God of War که همواره با مهارت از موقعیت‌های دشوار، مانند پایان پرتنش God of War 3، عبور کرده‌اند، این‌بار نیز در موقعیتی قرار گرفته‌اند که برای تضمین آینده‌ی خود، ناچار به اعمال تغییراتی گسترده و احتمالاً تعیین‌کننده در ژانر هستند.

پیش از بازآفرینی نرم God of War در سال ۲۰۱۸، کمتر کسی تصور می‌کرد که پس از God of War 3، این سری بتواند با ورود به اساطیر نورس و سرزمین‌های کوهستانی پوشیده از برف، تحولی چشمگیر در روایت و محیط ایجاد کند. این تغییر صرفاً به صحنه و داستان محدود نبود، بلکه گیم‌پلی بازی نیز به‌طور بنیادین دگرگون شد.

اکنون، پس از تنها دو نسخه از این ماجراجویی نسبتاً کوتاه اما با پشتوانه‌ی توسعه‌ای ده‌ساله، و همچنین با عرضه‌ی محتوای اضافه‌ی Valhalla به سبک روگ‌لایک برای God of War: Ragnarok، این سری در چهارراهی قرار دارد که مسیرهای متفاوتی را پیش روی خود می‌بیند؛ مسیرهایی که هر یک مزایا و معایب خاص خود را دارند.

با این حال، پرسشی که از زمان معرفی مفهوم اساطیر و قلمروهای متعدد در نخستین نسخه‌ی نورس ذهن طرفداران را به خود مشغول کرده، همچنان پابرجاست: پس از رویارویی کریتوس و آترئوس با ثور و اودین، گام بعدی چیست؟ اما به دلیل پایان مبهم God of War: Ragnarok، این پرسش هنوز پاسخی روشن نیافته است.

چنگ زدن GOW به اساطیر نورس بی‌دلیل نیست

کریتوس
کریتوس برمی‌گردد؟

پایان Ragnarok کریتوس را در قلمرو نورس، یعنی میدگارد، باقی می‌گذارد. او، در نقش یک نیمه‌خدای بازمانده، حالا به‌نوعی در این سرزمین مستقر شده و نقاشی دیواری معناداری را یافته که احتمال تبدیل شدنش به خدایی خیرخواه را نشان می‌دهد. این پایان، علاوه بر منطق گیم‌پلی، از منظر روایت نیز توجیه‌پذیر است و بهانه‌ای مناسب برای حضور او در مأموریت‌های جانبی به‌همراه فریا فراهم می‌کند.

بااین‌حال، با توجه به اینکه داستان فرعی سیندری همچنان ناتمام به نظر می‌رسد و روایت کریتوس نیز در سرزمین نورس ادامه دارد، می‌توان حدس زد که استودیو سانتا مونیکا هنوز با حماسه‌ی نورس خداحافظی نکرده است. اگر چنین باشد، احتمالاً بسیاری از طرفداران خوشحال خواهند شد که کریتوس همچنان شخصیت اصلی فرنچایز باقی بماند، چرا که او بی‌تردید نماد God of War است و نبودش می‌تواند حس غریبی به بازی بدهد.

از سوی دیگر، اگر قرار بود تمرکز داستان دوباره صرفاً بر کریتوس باشد، بازی آترئوس به سفری تنها اعزام نمی‌شد. اکنون تقریباً با اطمینان می‌توان گفت که آترئوس در بازی آینده نقش اصلی را ایفا خواهد کرد، حتی اگر کریتوس حضور داشته باشد و صرفاً نقشی فرعی بر عهده بگیرد. استودیو سانتا مونیکا سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی برای رشد شخصیت آترئوس/لوکی انجام داده و به نظر می‌رسد او را برای هدایت فرنچایز در آینده آماده کرده است.

اساطیری که آترئوس ممکن است در ادامه‌ی داستان Ragnarok کشف کند – مانند اساطیر مصری، ژاپنی، یا حتی ویرانه‌های باقی‌مانده از اساطیر یونانی God of War – بدون شک به موضوع اصلی بحث‌ها بدل خواهند شد و بر تمام جنبه‌های دیگر بازی سایه خواهند انداخت. بااین‌حال، اگر قرار باشد آترئوس بدون حضور کریتوس بار این مجموعه را به دوش بکشد، باید گیم‌پلی‌ای درخور و منحصربه‌فرد برای او طراحی شود.

برچسب ها

دیدگاه ها

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ورزشیتو در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

اخبار ورزشیتو
اخبار برگزیده