• جمعه 27 تیر 1404
  • 23:48
فوتبال، فوتسال
1404/4/15 - 22:22
75753

فرمول یک به نیمه راه رسید؛ اسکار پیاستری همچنان در صدر +جدول کلی

به گزارش خبرورزشی، دوازده گرندپری از ۲۴ رقابت فرمول یک ۲۰۲۵ پشت سر گذاشته شد و حالا در میانه فصل، اسکار پیاستری از مک لارن صدرنشین است و هم تیمی او نوریس در جایگاه دوم. جایگاه سوم هم به مکس فرشتاپن تعلق دارد، راننده ردبول و قهرمان چهار دوره پیاپی فرمول یک که حالا باید قبول کند کورس قهرمان...

به گزارش خبرورزشی، دوازده گرندپری از ۲۴ رقابت فرمول یک ۲۰۲۵ پشت سر گذاشته شد و حالا در میانه فصل، اسکار پیاستری از مک لارن صدرنشین است و هم تیمی او نوریس در جایگاه دوم.

جایگاه سوم هم به مکس فرشتاپن تعلق دارد، راننده ردبول و قهرمان چهار دوره پیاپی فرمول یک که حالا باید قبول کند کورس قهرمانی را به مک لارن ها باخته است.

جادوی مکس در پول پوزیشن پیست بریتانیا این امیدواری را برای دوستدارانش ایجاد کرد که او برمی گردد و در رقابتهای باقی مانده فاصله را کم می کند اما نتیجه رقابت امروز، ناامید کننده بود. 

امروز اسکار پیاستری می توانست برنده باشد اما جریمه او، برد را به نام هم تیمی اش لندو نوریس سند زد.

اُسکار پیاستری فرصت پیروزی در گرندپری بریتانیا را از دست داد، پس از آن‌که به دلیل رانندگی نامنظم در پشت خودروی ایمنی، با جریمه‌ی ۱۰ ثانیه‌ای مواجه شد.
ناظران مسابقه‌ی فدراسیون بین‌المللی اتومبیل‌رانی (FIA) توضیح داده‌اند که چرا راننده‌ی تیم مک‌لارن، اُسکار پیاستری، به‌دلیل تخلفی در زمان حضور خودروی ایمنی، در گرندپری بریتانیا با جریمه‌ای تأثیرگذار مواجه شد.

در دور بیست و یکم از مجموع پنجاه و دو دور، زمانی که خودروی ایمنی در حال ترک پیست بود و مسابقه در هوایی ناپایدار و متغیر ادامه داشت، پیاستری که تا آن زمان پیشتاز مسابقه بود، در مسیر مستقیم «هنگر» ناگهان ترمز شدیدی گرفت؛ درست در لحظه‌ای که چراغ‌های خودروی ایمنی خاموش شده و نشانه‌ی آغاز مجدد مسابقه بود.

مکس فرشتاپن که در رده‌ی دوم قرار داشت، مجبور شد واکنش نشان دهد، ترمز بگیرد و به سمت راست حرکت کند تا از برخورد جلوگیری کند. او حتی نارضایتی خود را از رفتار پیشتاز مسابقه ابراز کرد.

این اتفاق شباهت‌هایی به ماجرای مشابهی داشت که در کانادا رخ داده بود، زمانی که تیم ردبول به رفتار جورج راسل پشت خودروی ایمنی اعتراض کرد. با این حال، در آن پرونده، ناظران اعلام کردند ترمزگیری راسل به مراتب ملایم‌تر و در چارچوب رفتار معمول برای گرم کردن لاستیک‌ها بوده است.

اما در مورد پیاستری، ناظران مسابقه در سیلورستون اعلام کردند نحوه‌ی ترمزگیری او بسیار تند و خارج از معیارهای مجاز بوده است. آن‌ها یادآور شدند میزان فشار ترمز خودرو ۵۹٫۲ psi بوده و سرعت خودرو را از ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت به ۵۲ کیلومتر بر ساعت کاهش داده است؛ امری که از نظر آن‌ها رفتاری نامنظم محسوب می‌شود و با مقررات ورزشی مطابقت ندارد.

در گزارش ناظران FIA آمده است: «وقتی که برگزارکننده‌ی مسابقه اعلام کرد خودروی ایمنی در همان دور به پیت خواهد رفت و چراغ‌های آن خاموش شد، خودروی شماره ۸۱ ناگهان با فشار شدید ترمز (۵۹٫۲ psi) در بخش میانی مسیر مستقیم میان پیچ‌های T۱۴ و T۱۵، سرعت خود را از ۲۱۸ کیلومتر بر ساعت به ۵۲ کیلومتر بر ساعت کاهش داد، که موجب شد خودروی شماره ۱ برای جلوگیری از برخورد، اقدام به انحراف و کاهش سرعت کند.»

این جریمه در نهایت به سود نوریس تمام شد و او مسابقه را برد.

تا این جا ۱۲ گرندپری سپری شده که برنده ۵ مسابقه اسکار پیاستری بوده، ۴ مسابقه از جمله دو گرندپری اخیر را نوریس برده تا در مجموع ۹ از ۱۲ برد سهم مک لارن ها باشد. مکس فرشتاپن در دو مسابقه پیروز شده و یک مسابقه را هم راسل راننده مرسدس به سود خود ثبت کرده است.

جدول کلی رقابتها

فرمول یک به نیمه راه رسید؛ اسکار پیاستری همچنان در صدر +جدول کلی

گرندپری های باقی مانده تا پایان فرمول یک ۲۰۲۵

فرمول یک به نیمه راه رسید؛ اسکار پیاستری همچنان در صدر +جدول کلی

بیشتر بخوانید: نه مکس، نه همیلتون و نه اسکار پیاستری؛ گرندپری بریتانیا را راننده بریتانیایی برد + جدول رده بندی نهایی

دیدگاه ها

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ورزشیتو در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

اخبار ورزشیتو
اخبار برگزیده