• چهارشنبه 17 اردیبهشت 1404
  • 18:12
فوتبال، فوتسال
1404/2/17 - 05:14
66074

لوییس همیلتون: برای جنگنده بودن عذرخواهی نمی‌کنم

به گزارش خبرورزشی، لوئیس همیلتون تأکید کرد «برای جنگنده بودن عذرخواهی نخواهد کرد» و گفت اظهارات طعنه‌آمیزش به تیم در گرندپری میامی، نشانه‌ای از آن است که «آتش رقابت هنو...

به گزارش خبرورزشی، لوئیس همیلتون تأکید کرد «برای جنگنده بودن عذرخواهی نخواهد کرد» و گفت اظهارات طعنه‌آمیزش به تیم در گرندپری میامی، نشانه‌ای از آن است که «آتش رقابت هنوز درونش شعله‌ور است».

راننده ۴۰ ساله بریتانیایی در طول مسابقه فرمول یک در پیست میامی، نسبت به عملکرد تیمش، به‌ویژه در ارتباط با دستور عقب‌نشینی شارل کلرک، هم‌تیمی‌اش در فراری، واکنش‌های تندی نشان داد. وقتی لکلرک بالاخره اجازه عبور داد، همیلتون با طعنه گفت: «در حین انجامش، یک چای هم بنوشید!»

با این حال، او بعداً گفت که «هیچ مشکلی با تیم یا شارل» ندارد و تنها عصبانیتش را ابراز کرده، چون پیروزی برایش همچنان حیاتی است.

همیلتون در گفت‌وگو با رسانه‌ها توضیح داد:

«همه چیز حداقل PG بود، نه؟ نمی‌دانم شما چه خواهید نوشت، که آیا بی‌احترامی کردم یا نه. صادقانه بگویم، چنین احساسی ندارم. فقط می‌خواستم بگویم: "بیایید بچه‌ها، من می‌خواهم برنده شوم". هنوز آن آتش در دلم هست. واقعاً می‌توانستم کمی از آن را در آنجا احساس کنم. و برای جنگنده بودن عذرخواهی نخواهم کرد. برای اینکه هنوز می‌خواهم پیروز شوم، عذرخواهی نخواهم کرد. و می‌دانم که همه در تیم نیز همین احساس را دارند. واقعاً معتقدم وقتی برخی از مشکلات خودرو را حل کنیم، دوباره می‌توانیم با مرسدس و ردبول رقابت کنیم. امیدوارم آن روز زود برسد.»

او همچنین گفت که فرد واسور، مدیر تیم فراری، بعد از مسابقه به اتاقش آمده و درباره پیام‌های رادیویی گفت‌وگو کرده‌اند:

«فرد آمد داخل و من فقط دستم را روی شانه‌اش گذاشتم و گفتم: "رفیق، آرام باش! اینقدر حساس نباش. می‌توانستم چیزهای بدتری بگویم. باید بشنوی دیگران در گذشته چه گفته‌اند. بعضی‌ها فقط طعنه بود. باید درک کرد که ما تحت فشار زیادی هستیم. در وسط نبرد، پیام‌های آرامی رد و بدل نمی‌شود. اما مشکلی نبود.»

از شبیه‌ساز تا پیشرفت‌های آرام

همیلتون گفت که از کل آخر هفته در میامی نسبتاً دلگرم شده، حتی اگر نتیجه نهایی (هشتمی خودش و هفتمی لکلرک) چنین چیزی را نشان ندهد:

«من از دوازدهم شروع کردم و سبقت گرفتن در اینجا با خودروهایی که به هم نزدیک هستند، خیلی سخت است. تمام هفته گذشته را در شبیه‌ساز بودم و حس کردم آخر هفته بهتری داشتم. کسب مقام سوم در مسابقه اسپرینت، مثبت بود. فقط با نیم‌دهم ثانیه از رسیدن به Q۳ جا ماندم. اما به وضوح به اندازه کافی سریع نیستیم.»

«من به آینده خوش‌بینم. چیزی هست که مانع‌مان شده. ما از زمان چین عملکرد را از دست داده‌ایم. آن عملکرد وجود دارد، اما نمی‌توانیم آزادش کنیم. تا وقتی راه‌حل پیدا کنیم، همین‌جاییم. اما در این بین روی فرآیندها کار می‌کنیم.»

ماجرای عبور – و پیام‌های رادیویی

در دورهای میانی مسابقه، همیلتون احساس می‌کرد با تایرهای مدیوم سریع‌تر از لکلرک است، اما از تأخیر تیم در دادن دستور عبور ناراضی بود. او در رادیو به تیم گفت:

«در چین من کنار رفتم. می‌خواهید تمام مسابقه را اینجا بنشینم؟ این همکاری تیمی خوبی نیست.»

لکلرک در نهایت دستور گرفت کنار برود. اما همیلتون با طعنه پاسخ داد:

«در حین انجامش، یک چای هم بنوشید!»

وقتی همیلتون از لکلرک عبور کرد، نتوانست از هوای پاک بهره کافی ببرد، و لکلرک برای چند دور پشت سر او باقی ماند. سپس وقتی پیشنهاد داد دوباره جای‌شان عوض شود، همیلتون باز هم ناراضی بود. مهندس به او اطلاع داد که کارلوس ساینز تنها ۱.۴ ثانیه عقب‌تر است. پاسخ همیلتون؟

«می‌خواهید به او هم اجازه عبور بدهم؟»

پیام‌های کلیدی رادیویی

دور ۳۶

همیلتون: «فقط دارم تایرهایم را پشت سر او می‌سوزانم.»

دور ۳۹

مهندس: «می‌خواهیم DRS را با شارل حفظ کنیم. به همین صورت ادامه بده.»

همیلتون: «مرد، شماها... این همکاری تیمی خوبی نیست.»

دور ۴۲

همیلتون: «در چین، من کنار رفتم.»

مهندس: «فهمیدیم، ما خودروها را جابه‌جا کردیم.»

همیلتون: «در حین انجامش، یک چای هم بنوشید!»

دور ۵۴

مهندس: «ساینز ۱.۴ پشت سر.»

همیلتون: «می‌خواهید به او هم اجازه عبور بدهم.»

اینها پخش شد اما همیلتون می گوید بابت این حرف ها نه شرمسار است و نه عذرخواهی می کند.

دیدگاه ها

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ورزشیتو در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

اخبار ورزشیتو
اخبار برگزیده