• دوشنبه 15 اردیبهشت 1404
  • 02:28
فوتبال، فوتسال
1404/2/14 - 23:04
65178

همیلتون روی سکو در اسپرینت، اما ناکام در تعیین خط

به گزارش خبرورزشی، لوئیس همیلتون دیروز در اسپرینت سوم شد—پشت سر دو مک‌لارن—اما در تعیین خط اصلی حذف شد و امروز از رده‌ی دوازدهم استارت می‌زند. شارل لکلرک حتی در اسپرینت...

به گزارش خبرورزشی، لوئیس همیلتون دیروز در اسپرینت سوم شد—پشت سر دو مک‌لارن—اما در تعیین خط اصلی حذف شد و امروز از رده‌ی دوازدهم استارت می‌زند. شارل لکلرک حتی در اسپرینت شرکت نکرد؛ در دور شناسایی تصادف کرد. امروز، با فراری‌ای که هر روز رنگ تازه‌ای از ناپایداری نشان می‌دهد، از رده‌ی هشتم مسابقه را آغاز می‌کند.

اسپرینت درس‌هایی داشت—درباره ضعف ساختاری در فراری، و درباره توانایی بعضی از راننده‌ها برای خلق فرصت در دل بحران. همیلتون، با تصمیم به پیت در زمان درست و انتخاب تایر بهتر، خودش سکو را به دست آورد. اما این موفقیت مقطعی نتوانست واقعیت جمعه و شنبه‌ی فراری و مرسدس را پنهان کند: ماشین‌هایی که هنوز حس اعتماد را نمی‌دهند.

همه چیز با بارانی سبک قبل از شروع اسپرینت شروع شد. فراری تصمیم گرفت هر دو راننده‌اش را با تایرهای مدیوم به پیست بفرستد—درحالی‌که بسیاری از رقبا به‌سرعت به تایر بارانی پناه بردند. نتیجه؟ لکلرک کنترل خودرو را در مسیر مستقیم از دست داد و تصادف کرد. خودش گفت: «من پشت فرمون بودم، پس اشتباه از من بود»، ولی اشتباهی چنین، نشانه‌ی ضعف تصمیم‌گیری تیم است.

در نهایت، مسابقه با تأخیر آغاز شد و بقیه هم مجبور شدند با تایر مدیوم استارت بزنند. اما خسارت وارد شده به فراری، هم روحی و هم فنی، قابل جبران نبود.

آنتونلی، قربانی برخورد؛ همیلتون، قهرمان تصمیم

کیمی آنتونلی که پول پوزیشن اسپرینت را گرفته بود، در همان پیچ اول با پیاستری برخورد کرد و به عقب رفت. بعدتر، ورود ماشین ایمنی باعث شد پیاستری و نوریس در صدر باقی بمانند. مسابقه خشک می‌شد، اما ریسک پیت بالا بود—تا اینکه لوئیس تصمیم گرفت به پیت برود و تایر سافت بگیرد.

حرکت جسورانه‌ای که جواب داد.

در دور بعد، بقیه هم به دنبال او آمدند، از جمله مکس ورشتاپن که با اشتباه تیم ردبول و خروج زودهنگام، به کیمی آنتونلی برخورد کرد و ۱۰ ثانیه جریمه گرفت—هم خودش امتیاز از دست داد، هم آنتونلی زمان. اما همیلتون؟ از جادوی پیت‌استاپ سود برد: با سه جایگاه پیشرفت، سوم شد.

«پیت عالی بود!» فریاد زد، و مهندسش هم با هیجان تأیید کرد: «و انتخاب تایر هم عالی بود.»

سکو در اسپرینت، واقعیت در تعیین خط

اسپرینت را نوریس برد—مثل سال پیش، برد. اما چند ساعت بعد، فراری دوباره سقوط کرد و مرسدس دوباره سردرگم شد. همیلتون در Q2 حذف شد، لکلرک هشتم شد، حتی پشت ویلیامزها.

امروز رقابت از میانه‌ی میدان برای شان شروع می‌شود. مسیری پر دست‌انداز پیش‌رو است.

دیدگاه ها

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط ورزشیتو در وب سایت منتشر خواهد شد
پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد

اخبار ورزشیتو
اخبار برگزیده